sâmbătă, 19 martie 2011

Ikea, campaniile gay și societatea.

Citeam în urmă cu câteva zile, pe un site italian, despre campania publicitară a celor de la Ikea din Catania, care folosesc un afiș ilustrând un cuplu homosexual. În materialul respectiv era prezentată reacția diverselor trusturi media, printre care și poziția ziarului ”Il giornale”, deținut de Silvio Berlusconi, referitoare la acea campanie de publicitate.


Ceea ce m-a uimit, este faptul că cei de la „Il Giornale” au destul tuș în tipografie, ca să nu zic „pastă-n pix”, să critice faptul că Ikea promovează, printre altele, și familiile nonconvenționale, însă atunci când vine vorba de relațiile sexuale scandaloase ale premierului italian cu minore, acesta fiind acuzat de pedofilie, nimeni nu mai zice nimic, subit terminându-se „pasta din pix”.

Să înțeleg că pedofilia e o chestie de normalitate, iar faptul că două persoane de același sex se iubesc prezintă pericol social? Mmm... greu de crezut!

Și continui să mă întreb unde este marea problemă vis-a-vis de un afiș în care doi băieți se țin de mână. De ce ar fi ceva rău în faptul că Ikea spune clar și răspicat „Suntem deschiși pentru toate familiile!”. Unde este vulgaritatea sau pericolul pentru societate? Poate îl descoperiți voi...

Și totuși cei de la Ikea nu sunt la prima experiență gay, aceștia adoptând în nenumărate rânduri campanii de promovare cu tematică homosexuală în Austria, Franța, cât și alte țări, dar niciodată, până în prezent, în Italia, acolo unde influența bisericii catolice și conservatorismul sunt atât de puternice.

Puteți urmări, de asemenea, câteva spoturi publicitarea Ikea cu tematică gay în materialele ce urmează:



0 comentarii:

 

Copyright © 2010 Idei de gay | Premium Blogger Templates & Photography Logos | PSD Design by Amuki